U okviru programa rada Tima za njegovanje kulture sjećanja, organizovana je edukativna posjeta učenika II3 razreda, računarsko-informatičkog smjera gimnazije JU SŠC „Pale“.
“Program je obuhvatio posjetu Spomen-kompleksu Stari Brod na Drini, koji je podignut u znak sjećanja na pokolj preko 6000 Srba sa područja Pala, Olova, Sokoca, Kladnja, Han Pijeska, Rogatice i Višegrada. Pokolj su izvršile ustaše u proljeće 1942.godine, a o ovom zločinu se ćutalo više od 50 godina. Istog dana, učenici JU SŠC „Pale“ su obišli i Andrićgrad. Drugog dana učenici su posjetili manastir Dobrun, koji je podignut 1340.godine od ktitora župana Pribislava. Tokom postojanja manastir je nekoliko puta postradao (1875,1914) i isto toliko puta je obnovnjen. Od 1994. godine u njemu je obnovljen monaški život.” – stoji u saopštenju JU SŠC „Pale“.
Paljanski učenici su posjetili i crkvu Svetog Đorđa u Sopotnici u Novom Goraždu, zadužbini Stjepana Vukčića Kosače iz 1454.godine. Od 1519. do 1523. godine tu je druga ćirilična štamparija na Balkanu, koju je osnovao trgovac Božidar Ljubavić i njegovi sinovi Teodor i Đurađ. Do 1523. godine štampane su tri knjige – Goraždanski molitvenik.
U povratku, učenici su posjetili i Srpsko vojničko spomen-groblje Novi Zejtinlik u kome su sahranjeni posmtrni ostaci boraca sa Hadžića, Ilidže, Vogošće i Grbavice. Od 2011. godine „Novi Zejtinlik“ je proglašen za spomen-područje Republiek Srpske.
Obišli su i manastir Sokolica, posvećen Svetom velikomučeniku Georgiju, podignut 2002.godine. Zidovi su obloženi imenima poginulih boraca Sarajevsko-romanijiskog korpusa Vojske Republike Srpske.
“Dvodnevni izlet učenicima II3 razreda računarsko-informatičkog smjera gimnazije omogućila je opština Pale, načelnik Boško Jugović, predsjednik SO Pale Stefan Stajčić i predstavnik državnog kapitala Andrićgrada Nedeljko Elek. O istorijskim znamenitostima i kulturi sjećanja koja su se našla u programu istorijske turneje i koja su prezentovana učenicima zadužene su bile profesorice Danka Borisogljebski i Anica Gutalj” – stoji u saopštenju.